Categories: دسته‌بندی نشده

اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ

در این مقاله قصد داریم تا تمام اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی کنیم. اصطلاحاتی که در شروع یک کسب و کار آنلاین و دیجیتال حتما به گوشتان می‌خورد.

A/B Testing

A/B تست، یک تکنیک بسیار مفید است که بوسیله اون می‌توانیم شکل‌های مختلف یک المان مشخص را در یک نمونه ثابت با هم مقایسه کنیم. برای مثال شما می‌توانید، دو صفحه ورودی که فقط در تیتر با هم تفاوت دارند را A/B تست کنید وبفهمید که کدام تیتر بهتر جواب داده و نرخ تبدیل بهتری برای شما به ارمغان آورده. تیتری که بیش از ۵۰% مخاطبان را به خود جذب کند به نمونه موفق تبدیل می‌گردد. فراموش نکنید که در A/B تست فقط باید روی یک المان مشخص تغییر صورت بگیرد. مثلا فقط روی تیتر و یا فقط روی دکمه فراخوان (Call-to-Action).

Ad Extensions

اطلاعات اضافی که می‌تونیم برای تبلیغات به گوگل ادوردز اضافه کنیم تا تبلیغ‌دهنده در نمایش تبلیغ از آنها استفاده کنه. این اطلاعات شامل خلاصه‌ای از کسب وکار (review)، آدرس، قیمت، دانلود اپلیکیشن، لینک سایت، شماره تماس برای لینک click to call و … هستش. وارد کردن این اطلاعات و استفاده از آن توسط گوگل ادوردز نرخ کلیک (CTR) را بالا می‌بره.

 

Ad Impression

به هر باری که یک بنر تبلیغاتی توسط یک بازدیدکننده‌ای از منبعش دیده می‌شه، ثبت یک Ad Impression اتفاق میوفته که مشخصا قابل شمارش است. البته هر باری که تبلیغ توسط منبع به نمایش گذاشته شود، یک Ad Impression محاسبه می‌شه.impression‌ (یا تعداد بازدید) میگه چقدر لینک مطالب ما توسط کاربران دیده شده. (نه لزوماً کلیک شده باشد)

 

Ad Manager Account

حساب کاربری تبلیغات در فیسبوک هست که با استفاده از آن می‌تونیم  کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه تبلیغاتی فیسبوک راه اندازی کنیم:)

بیشتر بخوانید: بهترین دوره‌های دیجیتال مارکتینگ 

 

Ad Network

به گروه یا شبکه‌هایی گفته میشه که ارتباط بین تبلیغ‌ دهندگان و ناشران را فراهم می‌کنه. می‌تونیم بگیم که شبکه‌های تبلیغاتی نقطه تماس تبلیغ ‌دهندگان و ناشرین هستن که به مذاکره آن‌ها در مورد عرضه و تقاضای تبلیغات کمک می‌کنند.(شبکه تبلیغاتی سرویس دهنده تبلیغاتی تحت وب) . در شبکه تبلیغاتی کاربران به دو دسته تقسیم میشن. تبلیغات کنندگان و تبلیغ شوندگان . تبلیغات کنندگان تبلیغات خود را در سایت های تبلیغ کننده اضافه می کنن و سایت تبلیغاتی آن را به نمایش در می آورد. شبکه تبلیغات زیر ساختی است که این امکان را فراهم می آورد

 

Ad Server

کارمدیریت و توزیع تبلیغات در سرتاسر وب ‌سایت‌ ها را بر عهده داره. ناشرین، شبکه‌ های تبلیغاتی، آژانس ‌ها و برخی تبلیغ ‌دهندگان و … از این سرورها استفاده می‌کنن.

 

(Adsense (Google Adsense

پلتفرم گوگل که با وب‌سایت‌هایی که قصد نمایش تبلیغات دارن همکاری می‌کنه و وب‌سایت‌ها از این طریق می‌تونند کسب درآمد کنن.گوگل ادسنس یا به انگلیسی Google AdSense، یکی از سرویس‌های رایگان تبلیغاتی گوگل هستش که به ناشرین تبلیغ در Display Network اجازه می‌دهه تا تبلیغ‌های متنی، تصویری/بنری، ویدئویی یا هر نوع تبلیغ چند رسانه‌ای که با محتوا و مخاطبان سایتشان ارتباط دارن رو بر روی وب‌سایت خود قرار بدن و از طریق نمایش این تبلیغات کسب درآمد کنن. اگر به وب‌سایت‌های معروف انگلیسی زبان مراجعه کرده باشید، متوجه تبلیغات بنری یا ویدئویی در گوشه و کنار آن‌ها شده‌اید. خب، این تبلیغات در حقیقت، همان تبلیغات گوگل ادسنس هستن.

 

Advertiser

شخص، موسسه یا شرکتی که در جهت آگاه نمودن مردم از یک برند خاص یا افزایش محبوبیت آن، محصولات، خدمات یا رخدادهای آن برند را تبلیغ می‌کند.همین و بس!!!

بیشتر بخوانید: بازاریابی دیجیتال

Affiliate

به افراد یا شرکت‌هایی گفته میشه که محصولات یا خدماتی را تبلیغ می‌کنن که متعلق به آن‌ها نیست و در ازای این کار، درصدی از مقدار فروش یا lead حاصل از تبلیغات خود را دریافت می‌کنن.این کار اصلا راحت نیست.

انواع برنامه های مشارکت در فروش (Types of Affiliate Programs)

انواع سیستم­های همکاری در فروش عبارتند از:

پرداخت به ازای هر فروش

در این نوع، درصدی از کل فروش به Affiliate داده می شود. میزان پورسانت، بستگی به نوع محصولات و برنامه مشارکتی دارد. مثلآ پورسانت فروش محصولات نرم افزاری بیشتر از محصولات سخت افزاری است. به این نوع برنامه ها، Pay Per Sale  نیز گفته می شود.

پرداخت به ازای هر ثبت نامی که کاربر انجام می دهد

در این مدل، بسته به نوع برنامه، افیلیت ها زمانی درآمد کسب می کنند که ویزیتوری را به سایت Merchant  بفرستند و آن ویزیتور در وبسایت فروشنده ثبت نام کند (فرمی را پر کند) به این نوع از برنامه افیلیت، Pay Per Lead  نیز گفته می شود. منظور از Lead یعنی یک کاربری که از سایت شما (افیلیت) به سایت تولید کننده (Merchant) مراجعه کرده ودر آنجا عملی را که مد نظر Merchant  بوده را انجام داده است (مثلآ پر کردن فرم ثبت نام و یا شرکت در نظر سنجی و…)

پرداخت به ازای هر ویزیتور

در این مدل، affiliate ها به ازای هر ویزیتوری که به سایت Merchant می­فرستند، پول می گیرند. چه این ویزیتور، خرید بکند چه نکند!

 پرداخت به ازای نمایش آگهی

در این مدل،Affiliate ها به ازای تعداد دفعات نمایش آگهی های Merchant در وبسایت خود، پول دریافت می کنند، چه کاربر روی تبلیغات کلیک بکند چه نکند! وبسایتهایی که ترافیک خوبی دارند از این روش می توانند درآمد خوبی کسب کنند.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Recent Posts

نحوه سرویس دهی لوله بازکنی منطقه 17 تهران

قبل از آشنایی با چگونگی سرویس دهی تیم لوله بازکنی منطقه 17 تهران، در صورت بروز مشکل می توانید با…

3 سال ago

صفر تا صد کار با دستگاه لوله بازکنی

امروزه بشر به دنبال انجام کار ها به صورت راحت تر و سریع تر است. یکی از روش های بازکردن…

3 سال ago

چگونگی استفاده از سرکه و جوش شیرین برای لوله بازکنی

همیشه استفاده از سرکه و جوش شیرین از روش‌های بسیار معمول و کارآمدی برای بازکردن لوله با استفاده از روشهای…

3 سال ago

ایده های تزیین سرویس بهداشتی با وسایل ساده

نگهداری و رسیدگی به زیبایی و تمیزی سرویس بهداشتی، مانند سایر قسمت‌های منزل بسیار با اهمیت و شاید از ضرورت…

3 سال ago

فنر زدن لوله فاضلاب حمام و رفع گرفتگی

تصور کنید پس از یک روز پر مشغله کاری برای رفع تمام خستگی های تان به حمام می روید، اما…

3 سال ago

آیا انواع سیفون سینک و روشویی را می شناسید؟

در دنیای مدرن امروز به منظور حفظ رفاه مردم تجهیزات زیادی وارد زندگی آن‌ها شده است یکی از این تجهیزات…

3 سال ago